Lounais-Suomen kunnat ja seudulla toimivat yritykset eivät peitä innostustaan: Töihin tänne -kampanja tulee tarpeeseen. Kohdennetulla kampanjalla tavoitetaan työvoimapulan kannalta tärkeimmät kohderyhmät ja saadaan houkuteltua alueelle uusia asukkaita.
Lounais-Suomi tarvitsee nuoria ja nuoria perheitä. Siksi yhteistyötahojen mielestä Töihin tänne -kampanja on nyt erityisen tärkeä.
Salon kaupunginjohtaja Lauri Inna sanoo, että kampanja tukee Salon irtautumista kriisikuntamaineestaan. Pelkästään viime vuonna työttömyys parani 30 prosenttia ja kaupunkiin perustettiin 260 uutta yritystä. Tällä hetkellä yrityksiä on yhteensä pitkälti yli 5 000.
– Talouskasvun myötä vahva yrityspohja generoi uusia työpaikkoja. Vuoden alussa meillä oli hetkellisesti poikkeukselliset 700 työpaikkaa auki. Määrä on noin viisinkertainen vakiintuneeseen keskiarvoon nähden, Inna kertoo.